You need to enable JavaScript in order to use the AI chatbot tool powered by ChatBot
top of page

DENİZCİ ÖĞRENCİLER DERNEĞİ TÜZÜĞÜ

Derneğin Adı ve Merkezi

Madde 1- Derneğin adı: “Denizci Öğrenciler Derneği”dir.
Derneğin merkezi İstanbul’dur. Şube açılmayacaktır.

Derneğin Amacı ve Bu Amacı Gerçekleştirmek İçin Dernekçe Sürdürülecek Çalışma Konuları ve Biçimleri ile Faaliyet Alanı

Madde 2- Üyeler arasındaki faaliyetlerin etkinleştirilmesi ve geliştirilmesini sağlamak, bu konuda çalışmalar yapan kişi ve kuruluşlara destek vermek, üyelerin haklarını savunmak ve korumak, üyeler arasında dayanışmayı sağlamak; ayrıca denizcilik konusunda sivil topluma bilgi vermek ve yardımcı olmak amacı ile kurulmuştur.

Dernekçe Sürdürülecek Çalışma Konuları ve Biçimleri

  1. Faaliyetlerin etkinleştirilmesi ve geliştirilmesi için araştırmalar yapmak,

  2. Kurs, seminer, konferans ve panel gibi eğitim çalışmaları düzenlemek,

  3. Amacın gerçekleştirilmesi için gerekli olan her türlü bilgi, belge, doküman ve yayınları temin etmek, dokümantasyon merkezi oluşturmak; çalışmaları duyurmak amacı doğrultusunda gazete, dergi, kitap ve bülten gibi yayınlar çıkarmak,

  4. Amacın gerçekleştirilmesi için sağlıklı bir çalışma ortamı oluşturmak; her türlü teknik araç, gereç, demirbaş ve kırtasiye malzemelerini temin etmek,

  5. Gerekli izinler alınmak şartıyla yardım toplama faaliyetlerinde bulunmak ve yurt içinden ve yurt dışından bağış kabul etmek,

  6. Tüzük amaçlarının gerçekleştirilmesi için ihtiyaç duyulan gelirleri temin etmek amacıyla iktisadi, ticari ve sınai işletmeler kurmak ve işletmek,

  7. Üyelerin yararlanmaları ve boş zamanlarını değerlendirebilmeleri için lokal açmak, sosyal ve kültürel tesisler kurmak ve bunları tefriş etmek,

  8. Üyeler arasında beşerî münasebetlerin geliştirilmesi ve devam ettirilmesi için yemekli toplantılar, konser, balo, tiyatro, sergi, spor, gezi ve eğlenceli etkinlikler gibi organizasyonlar düzenlemek veya üyelerin bu tür etkinliklerden yararlanmalarını sağlamak,

  9. Dernek faaliyetleri için ihtiyaç duyulan taşınır ve taşınmaz mal satın almak, satmak, kiralamak, kiraya vermek ve taşınmazlar üzerinde aynî hak tesis etmek,

  10. Amacın gerçekleştirilmesi için gerekli görülmesi durumunda yurt içinde ve yurt dışında vakıf kurmak, federasyon kurmak veya kurulu bir federasyona katılmak; gerekli izin alınarak derneklerin kurabileceği tesisler açmak,

  11. Uluslararası faaliyette bulunmak, yurt dışındaki dernek veya kuruluşlara üye olmak ve bu kuruluşlarla ortak çalışmalar yapmak veya yardımlaşmak,

  12. Amacın gerçekleştirilmesi için gerekli görülmesi hâlinde, 5072 sayılı Dernek ve Vakıfların Kamu Kurum ve Kuruluşları ile İlişkilerine Dair Kanun hükümleri saklı kalmak üzere, kamu kurum ve kuruluşları ile görev alanlarına göre ortak projeler yürütmek,

  13. Dernek üyelerinin yiyecek, giyecek gibi zaruri ihtiyaç maddeleri ile diğer mal ve hizmetlerle kısa vadeli kredi ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla sandık kurmak,

  14. Derneğin amacı ile ilgisi bulunan ve kanunlarla yasaklanmayan alanlarda diğer derneklerle veya vakıf, sendika ve benzeri sivil toplum kuruluşlarıyla ortak bir amacı gerçekleştirmek için platformlar oluşturmak.

Derneğin Faaliyet Alanı

Dernek, sosyal alanda yurt içinde ve yurt dışında faaliyet gösterir.

Üye Olma Hakkı ve Üyelik İşlemleri

Madde 3- Üniversitelerin denizcilik, gemi inşa, liman işletme ve deniz ulaştırma işletme bölümlerinde ön lisans veya lisans öğrenimi devam edenler ile denizcilik liselerinde öğrenimi devam eden gerçek kişiler derneğe üye olma hakkına sahiptir.

Dernek başkanlığına yazılı olarak yapılacak üyelik başvurusu, dernek yönetim kurulunca en çok otuz gün içinde üyeliğe kabul veya isteğin reddi şeklinde karara bağlanır ve sonuç yazıyla, elektronik postayla veya SMS yoluyla başvuru sahibine bildirilir. Başvurusu kabul edilen üye, bu amaçla tutulacak deftere kaydedilir.

Asıl Üyelik
Derneğin asıl üyeleri, başvuruları üzerine yönetim kurulunca üyeliğe kabul edilen kişilerdir.

Onursal Üyelik
Derneğe maddi ve manevi bakımdan önemli destek sağlamış bulunanlar yönetim kurulu kararı ile onursal üye olarak kabul edilebilir.

Üyelikten Çıkma

Madde 4- Her üye yazılı olarak bildirmek kaydıyla dernekten çıkma hakkına sahiptir.
Üyenin istifa dilekçesi yönetim kuruluna ulaştığı anda çıkış işlemleri sonuçlanmış sayılır.
Üyelikten ayrılma, üyenin derneğe olan birikmiş borçlarını sona erdirmez.

Üyelikten Çıkarılma

Madde 5- Dernek üyeliğinden çıkarılmayı gerektiren hâller:

  1. Dernek tüzüğüne aykırı davranışlarda bulunmak,

  2. Verilen görevlerden sürekli kaçınmak,

  3. Üyelik aidatını üç ay içinde ödememek,

  4. Dernek organlarınca verilen kararlara uymamak,

  5. Dernek tüzüğünün Madde 3’te belirtilen öğrenci olma şartının sona ermesi.

Madde 5/5’teki durumun gerçekleşmesi hâlinde yönetim kurulu kararına gerek kalmaksızın kişinin üyeliği düşmüş olur. Diğer durumların tespiti hâlinde yönetim kurulu kararı ile üyelikten çıkarılır.

Dernekten çıkan veya çıkarılanlar, üye kayıt defterinden silinir ve dernek malvarlığında hak iddia edemez.

MADDE 6 – Dernek Organları

Derneğin organları aşağıda gösterilmiştir:
1- Genel Kurul
2- Yönetim Kurulu
3- Denetim Kurulu

MADDE 7 – Dernek Genel Kurulunun Kuruluş Şekli, Toplanma Zamanı, Çağrı ve Toplantı Usulü

Genel Kurul

Genel kurul, derneğin en yetkili karar organı olup derneğe kayıtlı asıl üyelerden oluşur.

Genel kurul:
1- Bu tüzükte belirtilen zamanda olağan,
2- Yönetim veya denetim kurulunun gerekli gördüğü hallerde veya dernek üyelerinden beşte birinin yazılı isteği üzerine otuz gün içinde olağanüstü,
toplanır.

Olağan genel kurul yılda bir kez, Temmuz ayı içerisinde, yönetim kurulunca belirlenecek gün, yer ve saatte toplanır. Genel kurul toplantıya yönetim kurulunca çağrılır.

Yönetim kurulu genel kurulu toplantıya çağırmazsa; üyelerden birinin başvurusu üzerine sulh hâkimi üç üyeyi genel kurulu toplantıya çağırmakla görevlendirir.

Çağrı Usulü

Yönetim kurulu, dernek tüzüğüne göre genel kurula katılma hakkı bulunan üyelerin listesini düzenler.

Genel kurula katılma hakkı bulunan üyeler, en az on beş gün önceden, günü, saati, yeri ve gündemi bir gazetede ilan edilerek veya yazılı, kısa mesaj ya da elektronik posta ile bildirilmek suretiyle toplantıya çağrılır.

Bu çağrıda, çoğunluk sağlanamaması nedeniyle toplantı yapılamazsa ikinci toplantının hangi gün, saat ve yerde yapılacağı belirtilir. İlk toplantı ile ikinci toplantı arasındaki süre yedi günden az, altmış günden fazla olamaz.

Toplantı çoğunluk sağlanamaması dışında başka bir nedenle ertelenirse, erteleme nedenleri de belirtilerek ilk toplantı için yapılan çağrı usulüne uygun şekilde üyelere duyurulur.

İkinci toplantı, erteleme tarihinden itibaren en geç altı ay içinde yapılır. Üyeler ikinci toplantıya da birinci fıkrada belirtilen usule göre çağrılır.

Genel kurul toplantısı bir defadan fazla ertelenemez.

Toplantı Usulü

Genel kurul, katılma hakkı bulunan üyelerin salt çoğunluğuyla; tüzük değişikliği ve derneğin feshi hâllerinde ise üçte iki çoğunluğuyla toplanır.

Çoğunluk sağlanamaması nedeniyle toplantı ertelenmişse, ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz; ancak toplantıya katılan üye sayısı, yönetim ve denetim kurulları üye tam sayısının toplamının iki katından az olamaz.

Genel kurula katılma hakkı bulunan üyelerin listesi toplantı yerinde hazır bulundurulur. Toplantı yerine girecek üyelerin, resmî makamlarca verilmiş kimlik belgeleri yönetim kurulu üyeleri veya görevlendirilmiş görevliler tarafından kontrol edilir. Üyeler, yönetim kurulunca düzenlenen listedeki isimleri karşısına imza koyarak toplantı yerine girerler.

Toplantı yeter sayısı sağlanmışsa bu durum bir tutanakla tespit edilir ve toplantı yönetim kurulu başkanı veya görevlendireceği bir yönetim kurulu üyesi tarafından açılır.

Açılıştan sonra toplantıyı yönetmek üzere bir başkan ve yeterli sayıda başkan vekili ile yazman seçilerek divan heyeti oluşturulur.

Dernek organlarının seçimi için yapılacak oylamalarda, oy kullanan üyelerin divan heyetine kimliklerini göstermeleri ve hazırun listesindeki isimlerinin karşılarını imzalamaları zorunludur.

Toplantının yönetimi ve güvenliği divan başkanına aittir.

Genel kurulda yalnızca gündemde yer alan maddeler görüşülür. Ancak toplantıda hazır bulunan üyelerin onda biri tarafından yazılı olarak görüşülmesi talep edilen konuların gündeme alınması zorunludur.

Toplantıda görüşülen konular ve alınan kararlar bir tutanağa yazılır ve divan başkanı ile yazmanlar tarafından birlikte imzalanır.

Toplantı sonunda, tutanak ve diğer belgeler yönetim kurulu başkanına teslim edilir. Yönetim kurulu başkanı belgelerin korunmasından ve yeni seçilen yönetim kuruluna yedi gün içinde teslim etmekten sorumludur.

MADDE 8 – Genel Kurulun Oy Kullanma ve Karar Alma Usul ve Şekilleri

Genel kurulda, aksi kararlaştırılmadıkça oylamalar açık olarak yapılır. Açık oylamada divan başkanının belirteceği yöntem uygulanır.

Gizli oylama yapılacaksa, mühürlenmiş oy pusulaları üyeler tarafından doldurularak kapalı bir sandığa atılır ve oyların dökümü açık olarak yapılır.

Genel kurul kararları toplantıya katılan üyelerin salt çoğunluğuyla alınır.
Tüzük değişikliği ve derneğin feshi kararları ise toplantıya katılan üyelerin üçte iki çoğunluğuyla alınır.

MADDE 9 – Genel Kurulun Görev ve Yetkileri

Genel kurul aşağıdaki konuları görüşüp karara bağlar:
1- Dernek tüzüğünün değiştirilmesi
2- Yönetim ve denetim kurulları raporlarının ve bütçenin görüşülerek kabulü
3- Yönetim kurulunca hazırlanan yönetmeliklerin incelenip onaylanması
4- Derneğin federasyona katılması veya ayrılması
5- Derneğin uluslararası faaliyette bulunması, yurtdışındaki dernek ve kuruluşlara üyelik ve ayrılık
6- Derneğin vakıf kurması
7- Derneğin feshi
8- Dernek organlarının seçilmesi
9- Yönetim kurulunun önerilerinin görüşülmesi
10- Mevzuatın genel kurula verdiği diğer görevlerin yapılması

Yönetim Kurulunun Teşkilî, Görev ve Yetkileri
Madde 10 –
Yönetim Kurulu, yedi asıl ve yedi yedek üye olarak genel kurulca seçilir. Yönetim Kurulu, seçimi izleyen ilk toplantısında görev dağılımı yaparak başkan, başkan yardımcısı, genel sekreter, sayman ve üyeleri belirler. Yönetim Kurulu, tüm üyelerin haberdar edilmesi şartıyla her zaman toplantıya çağrılabilir. Üye tam sayısının yarısından bir fazlasının hazır bulunması ile toplanır. Kararlar, toplantıya katılan üye tam sayısının salt çoğunluğu ile alınır. Yönetim Kurulu asıl üyeliğinde istifa veya başka sebeplerle boşalma olması hâlinde, genel kurulun yedek üyeler arasından salt çoğunlukla seçtiği üye göreve çağrılır.

Yönetim Kurulunun Görev ve Yetkileri
Yönetim Kurulu aşağıdaki görevleri yerine getirir:

  1. Derneği temsil etmek veya bu konuda kendisi veya üyelerinden bir veya birkaçına yetki vermek,

  2. Gelir ve gider hesaplarına ilişkin işlemleri yapmak ve gelecek döneme ait bütçeyi hazırlayarak genel kurula sunmak,

  3. Derneğin çalışmalarıyla ilgili yönetmelikleri hazırlayarak genel kurul onayına sunmak,

  4. Genel kurulun verdiği yetkiye dayanarak taşınmaz mal satın almak, derneğe ait taşınır ve taşınmaz malları satmak, bina veya tesis inşa ettirmek, kira sözleşmesi yapmak, dernek lehine rehin, ipotek veya ayni haklar tesis ettirmek,

  5. Genel kurulda alınan kararları uygulamak,

  6. Her faaliyet yılı sonunda derneğin işletme hesabı tablosu veya bilanço ve gelir tablosu ile yönetim kurulu çalışmalarını açıklayan raporu hazırlayarak genel kurula sunmak,

  7. Bütçenin uygulanmasını sağlamak,

  8. Derneğe üye alınması veya üyelikten çıkarılma hususlarında karar vermek,

  9. Derneğin amacını gerçekleştirmek için her çeşit kararı almak ve uygulamak,

  10. Mevzuatın kendisine verdiği diğer görevleri yapmak ve yetkileri kullanmak.

Denetim Kurulunun Teşkilî, Görev ve Yetkileri
Madde 11 –
Denetim Kurulu, üç asıl ve üç yedek üye olarak genel kurulca seçilir. Denetim Kurulu, seçimi izleyen bir ay içinde yapacağı ilk toplantısında bir başkan seçer. Denetim Kurulu en az yılda bir defa toplanır. Toplantı yeter sayısı, üye tam sayısının çoğunluğudur. Denetim Kurulu asıl üyeliğinde istifa veya başka sebeplerle boşalma olması hâlinde, genel kurulun yedek üyeler arasından salt çoğunlukla seçtiği üye göreve çağrılır.

Denetim Kurulunun Görev ve Yetkileri
Denetim Kurulu;

  • Derneğin, tüzüğünde gösterilen amaç ve amaçların gerçekleşmesi için yürütülecek çalışma konularına uygun faaliyet gösterip göstermediğini, defter, hesap ve kayıtların mevzuata ve dernek tüzüğüne uygun olarak tutulup tutulmadığını denetler,

  • Denetim sonuçlarını bir rapor hâline getirerek yönetim kuruluna ve toplanması halinde genel kurula sunar,

  • Aksi bir durum gördüğünde genel kurulu toplantıya çağırır.

Derneğin Gelir Kaynakları
Madde 12 – Derneğin gelir kaynakları şunlardır:

  1. Üye aidatları: Üyelerden giriş ödentisi olarak 50 TL, yıllık aidat olarak 650 TL alınır. Üyelerin aylık ödemesi gereken tutar en az 54,16 TL’dir. Bu miktarlar, genel kurul kararı ile artırılabilir veya eksiltilebilir.

  2. Gerçek ve tüzel kişilerin kendi isteğiyle derneğe yaptığı bağış ve yardımlar,

  3. Dernek tarafından tertiplenen çay ve yemekli toplantı, geziler, temsiller, konserler, spor yarışmaları, konferans gibi faaliyetlerden elde edilen gelirler,

  4. Derneğin mal varlığından elde edilen gelirler,

  5. Yardım toplama hakkındaki mevzuata uygun olarak toplanacak bağış ve yardımlar,

  6. Derneğin, amacını gerçekleştirmek için ihtiyaç duyduğu gelir temin amacıyla gerçekleştirdiği ticari faaliyetlerden elde edilen kazançlar,

  7. Diğer gelirler.

Derneğin Defter Tutma Esasları ve Tutulacak Defterler
Madde 13 –

Dernek, işletme hesabı esasına göre defter tutar. Ancak, yıllık brüt gelirin Dernekler Yönetmeliği’nde belirtilen haddin aşılması hâlinde, takip eden hesap döneminden itibaren bilanço esasına göre defter tutulur. Bilanço esasına geçildiğinde üst üste iki hesap döneminde yukarıda belirtilen haddin altına düşülürse, takip eden yıldan itibaren işletme hesabı esasına dönülebilir.

Kayıt Usulü
Derneğin defter ve kayıtları, Dernekler Yönetmeliği’nde belirtilen usul ve esaslara uygun tutulur.

Tutulacak Defterler
a) İşletme hesabı esasında tutulacak defterler:

  1. Karar Defteri,

  2. Üye Kayıt Defteri,

  3. Evrak Kayıt Defteri,

  4. Demirbaş Defteri,

  5. İşletme Hesabı Defteri,

  6. Alındı Belgesi Kayıt Defteri.

b) Bilanço esasında tutulacak defterler:

  1. Yukarıdaki (a) bendindeki 1, 2, 3 ve 6 numaralı defterler,

  2. Yevmiye Defteri, Büyük Defter ve Envanter Defteri, Vergi Usul Kanunu ve ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak tutulur.

Derneğin Gelir ve Gider İşlemleri
Madde 14 – Gelir ve gider belgeleri:

  1. Dernek gelirleri, Dernekler Yönetmeliği EK-17’de örneği bulunan “Alındı Belgesi” ile tahsil edilir. Banka aracılığıyla yapılan tahsilâtlarda, banka tarafından düzenlenen dekont veya hesap özetleri alındı belgesi yerine geçer.

  2. Dernek giderleri, fatura, perakende satış fişi, serbest meslek makbuzu gibi belgelerle yapılır. Gelir Vergisi Kanunu’nun 94. maddesi kapsamındaki ödemeler için gider pusulası; kapsam dışındaki ödemeler için Dernekler Yönetmeliği EK-13’te örneği bulunan “Gider Makbuzu” düzenlenir.

  3. Dernek tarafından kişi, kurum veya kuruluşlara yapılacak bedelsiz mal ve hizmet teslimleri, Dernekler Yönetmeliği EK-14’te örneği bulunan “Ayn Yardım Teslim Belgesi” ile yapılır.

  4. Kişi, kurum veya kuruluşlar tarafından derneğe yapılan bedelsiz mal ve hizmet bağışları, Dernekler Yönetmeliği EK-15’te örneği bulunan “Ayn Bağış Alındı Belgesi” ile kabul edilir.

Alındı Belgeleri
Alındı belgeleri, Dernekler Yönetmeliği EK-17’de gösterilen biçim ve ebatta, yönetim kurulu kararıyla matbaaya bastırılır. Bastırma, kontrol, teslim, deftere kaydetme, eskiden yenisine devretme ve kullanımına ilişkin işlemler, Dernekler Yönetmeliği hükümlerine göre yürütülür.

Yetki Belgeleri
Dernek adına gelir tahsil edecek kişiler, yetki süresi belirtilmek suretiyle yönetim kurulu kararıyla belirlenir. Açık kimlik, imza ve fotoğraf içeren “Yetki Belgesi”, üç nüsha olarak düzenlenir; bir nüshası dernekler birimine verilir. Belgede değişiklikler, 15 gün içinde dernekler birimine bildirilir. Gelir tahsilatı, Yetki Belgesi’nin bir nüshası dernekler birimine verildikten sonra başlar.

Gelir ve Gider Belgelerinin Saklama Süresi
Defterler hariç, dernek tarafından kullanılan alındı belgeleri, harcama belgeleri ve diğer belgeler, kaydedildikleri defterlerdeki sayı ve tarih düzenine uygun olarak 5 yıl süreyle saklanır.

Beyanname Verilmesi
Madde 15 –
Dernek, bir önceki yıla ait faaliyetler ile gelir-gider işlemlerinin yılsonu sonuçlarına ilişkin Dernekler Yönetmeliği EK-21’deki “Dernek Beyannamesi”ni yönetim kurulu tarafından doldurur ve her takvim yılının ilk dört ayında dernek başkanı tarafından mahallin mülki idare amirliğine verir.

Bildirim Yükümlülüğü
Madde 16 – Mülki idare amirliğine yapılacak bildirimler şunlardır:

  1. Genel Kurul Sonuç Bildirimi: Olağan veya olağanüstü genel kurul toplantılarını izleyen 30 gün içinde, yönetim ve denetim kurulları ile diğer organlara seçilen asıl ve yedek üyeleri içeren (Dernekler Yönetmeliği EK-3) “Genel Kurul Sonuç Bildirimi” ve ekleri, yönetim kurulu başkanı tarafından mülki idare amirliğine bildirilir. Ekler:

    • Genel kurul toplantı tutanağı (divan başkanı, başkan yardımcıları ve yazman tarafından imzalanmış),

    • Tüzük değişikliği varsa, tüzüğün değişen maddelerinin eski ve yeni halleri ile dernek tüzüğünün son şekli (her sayfa yönetim kurulu tarafından imzalanmış).

  2. Taşınmazların Bildirimi: Derneğin edindiği taşınmazlar, tapuya tescilinden itibaren 30 gün içinde (Dernekler Yönetmeliği EK-26) mülki idare amirliğine bildirilir.

  3. Yurtdışından Yardım Alma Bildirimi: Dernek, yurtdışından yardım alacaksa, yardım alınmadan önce (Dernekler Yönetmeliği EK-4) üç nüsha olarak bildirimde bulunur. Form ekleri: Yönetim kurulu kararı, varsa protokol/sözleşme, yardımın aktarıldığı hesaba ilişkin dekont. Nakdi yardımlar, bankalar aracılığıyla alınmalı ve kullanılmadan önce bildirim şartı yerine getirilmelidir.

  4. Ortak Projelerle İlgili Bildirim: Dernek, kamu kurum ve kuruluşlarıyla yürüttüğü ortak projelerle ilgili protokol ve proje örneklerini (Dernekler Yönetmeliği EK-23) proje bildirimine ekleyerek, protokol tarihini izleyen bir ay içinde dernek merkezinin bulunduğu yer valiliğine verir.

  5. Yerleşim ve Organ Değişiklikleri: Derneğin yerleşim yerinde ve organlarında meydana gelen değişiklikler (Dernekler Yönetmeliği EK-24 ve EK-25) bildirilir. Tüzük değişiklikleri, değişikliğin yapıldığı genel kurul toplantısını izleyen 30 gün içinde genel kurul sonuç bildirimine eklenir.

Derneğin İç Denetimi
Madde 17 –
Genel kurul, yönetim kurulu veya denetim kurulu tarafından denetim yapılabilir; bağımsız denetim kuruluşlarına da denetim yaptırılabilir. Denetim yapılmış olması, denetim kurulunun yükümlülüğünü ortadan kaldırmaz. Denetim kurulunca yılda en az bir defa denetim gerçekleştirilir. Gerektiğinde genel kurul veya yönetim kurulu da denetim yaptırabilir.

Derneğin Borçlanma Usulleri
Madde 18 – Dernek, amacını gerçekleştirmek ve faaliyetlerini yürütebilmek için ihtiyaç duyulması halinde yönetim kurulu kararıyla borçlanabilir. Borçlanma nakdi veya kredi yoluyla olabilir; ancak derneğin gelir kaynaklarıyla karşılanamayacak miktarlarda ve ödeme güçlüğüne düşürecek şekilde yapılamaz.

Tüzüğün Değiştirilmesi
Madde 19
– Tüzük değişikliği genel kurul kararıyla yapılır. Tüzük değişikliği için genel kurula katılma hakkı bulunan üyelerin 2/3 çoğunluğu aranır. Toplantının ertelenmesi durumunda ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz; ancak katılım sayısı, yönetim ve denetim kurullarının üye tam sayısının yarısından az olamaz. Tüzük değişikliği oylaması açık yapılır.

Derneğin Feshi ve Mal Varlığının Tasfiyesi
Madde 20 –
Genel kurul her zaman derneğin feshine karar verebilir. Feshin görüşülebilmesi için genel kurula katılma hakkı bulunan üyelerin 2/3 çoğunluğu aranır; ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz. Fesih kararı, toplantıya katılan ve oy kullanma hakkı bulunan üyelerin 2/3 çoğunluğu ile alınır ve açık oylama yapılır.

Tasfiye İşlemleri
Fesih kararı alınır alınmaz, derneğin para, mal ve haklarının tasfiyesi, son yönetim kurulu üyelerinden oluşan tasfiye kurulu tarafından yapılır. Tasfiye işlemleri, feshe ilişkin genel kurul kararının alındığı veya kendiliğinden sona erme tarihinden itibaren başlar. Tasfiye süresince tüm işlemler dernek adına “Tasfiye Halinde Denzc Öğrenciler Derneği” adıyla yürütülür.

Tasfiye kurulu, önce derneğin hesaplarını inceler; defterler, alındı belgeleri, harcama belgeleri, tapu ve banka kayıtları ile diğer belgeleri tespit ederek bir tutanağa bağlar. Alacaklılara çağrıda bulunulur, varsa mallar paraya çevrilerek alacaklılara ödenir. Kalan tüm para, mal ve haklar genel kurulca belirlenen yere devredilir. Genel kurul bir yer belirlememişse, en yakın amaçlı ve en fazla üyeye sahip derneğe devredilir. Tasfiye işlemleri tasfiye tutanağına işlenir ve mülki idare amirliklerince verilen süreler haricinde üç ay içinde tamamlanır. Tasfiye kurulu, tasfiye ve intikal işlemlerinin tamamlanmasını izleyen 7 gün içinde dernek merkezinin bulunduğu yer mülki idare amirliğine yazılı olarak bildirir ve tasfiye tutanağı eklenir. Tasfiye kurulu sıfatıyla son yönetim kurulu üyeleri defter ve belgeleri saklamakla yükümlüdür; bu görev, bir yönetim kurulu üyesine de devredilebilir. Saklama süresi 5 yıldır.

Hüküm Eksikliği
Madde 21 –
Bu tüzükte belirtilmemiş hususlarda Dernekler Kanunu, Türk Medeni Kanunu ve bu kanunlara dayanılarak çıkarılmış Dernekler Yönetmeliği ve ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.

+90 532 495 19 38

Mail

Adres

Bağlarbaşı Mah. İkinci İlkokul Cad. No:39/10 Maltepe/İstanbul

ABONE OL

Haberler ve güncellemeler için kaydolun.

Gönderdiğiniz için teşekkürler!

  • Instagram
  • LinkedIn
  • X
  • Youtube
  • Whatsapp
bottom of page